Julkaisut

BY -julkaisut

BY ylläpitää kattavaa teknistä ohjeistoa, johon on kirjattu betonia koskeva ns. Hyvä rakentamistapa. Kaikille BY:n julkaisuille annetaan BY-numero. Sarja 1-99 on varattu teknisille ohjeille, 1B-99B käyttöselosteille (ei myönnetä enää 1.7.2013 jälkeen), 101-199 kurssijulkaisuille, 201-299 oppikirjoille, 301-399 muille julkaisuille, 401-499 lomakkeille ja vastaaville ja 1000 - 1499 tietokoneohjelmille.

Täydentävät julkaisut

Teknistä ohjeistoa täydentävät äänitekniset kortit ja betoninormikortisto. Ympäristöministeriö puolestaan on valtuuttanut BY:n myöntämään Varmennustodistuksia tietyille rakennustuotteille, joille ei ole CE-merkintäpakkoa. Ota yhteyttä toimistoon jos sinulla on mielessä jotain tarkistettavaa julkaisujen suhteen. Toimiston harkinnan perusteella muutostarve merkitään julkaisuluetteloon ao. julkaisun yhteyteen.

Julkaisujen myynti

Painettujen julkaisujen myynnin hoitaa Rakennustieto Oy, www.rakennustietokauppa.fi, josta niitä voi tilata.

Uusia by-kirjoja on saatavana myös e-kirjoina. BY:n e-kirjat julkaistaan Ellibs Oy:n yrityksille ja organisaatioille tarkoitetussa e-kirjahyllypalvelussa.

Ilmoita Betoniyhdistyksen julkaisuissa!