BY-Matka

Se on Moro ny!

Betoniyhdistyksen matka Tampereen Rantatunneliin 26.8.2015 sujui mallikkaasti. Mukana oli kolmekymmentä rakennusalan iloista kuulijaa. Linja-automatkan aikana Helsingistä Tampereelle saimme kuulla tunnelin, tunnelin yhdyskäytävien, valvomorakennuksen ja meluesteiden elementtitoimituksista Parma Oy:n Aki Loikkaselta. Myös Rudus Oy:n Pasi Jokinen kertoi valmisbetonien ja ruiskubetonoinnin toimituksista rantatunneliin.

”Tampereen Rantatunneli rakennetaan allianssi- eli yhteistyöhankkeena. Kumppanuuteen perustuvassa toimintamallissa hankkeen tilaaja osallistuu urakan toteutukseen yhdessä suunnittelijoiden ja rakentajien kanssa.”

Betonirakenteista vastaava työnjohtaja Jari Humaljoki ja Rantatunneli allianssin viestintäpäällikkö Merja Tyynismaa kertoivat rantatunnelin yhteistyöhankkeesta ja tämän hetkisestä tilanteesta. Työmaakierrokselle jalkauduttiin sateisessa syyssäässä, mutta se ei haitannut kun oli mielenkiintoista nähtävää. Mm. tunnelin suuaukon rakenne oli mielenkiintoinen ja näkemisen arvoinen kokemus. Betonia työssä näkyi monessa muodossa. Meluesteet olivat myös kaunista katseltavaa, käsin tehtyä taidetta (ei graafista).

Päivä päättyi taivaallisissa ja korkeissa tunnelmissa, se on Moro.

Tervetuloa mukaan taas ensi vuonna!

Rantatunneli

Tampereen Rantatunnelia rakennetaan vuoteen 2017 asti. Valmistuessaan Rantatunneli edesauttaa Tampereen keskustan kehittämistä ja parantaa liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta.

Tunnelihanke muokkaa paitsi Tampereen keskustaa avaten sille uusia asuin- ja virkistysalueita, myös sujuvoittaa Pirkanmaan valtatieverkon liikennettä.

Lue lisää hankkeesta »