BY 2020 BETONIN KUIVUMISAIKA-ARVIO

by 2020 Betonin kuivumisaika-arvio on tarkoitettu rakennusprojektien kosteudenhallinnan suunnitteluun ohjaamaan betoni- ja päällystemateriaalivalintoja sekä työmaan aikataulutusta ja olosuhdehallintaa. Ohjelmalla voidaan tehdä betonirakenteiden kuivumisaika-arviota sekä päällystettävien rakenteiden riskiarviota. Ohjelman antaman arvion perusteella ei tule kuitenkaan tehdä päällystettävyyspäätöksiä. Betonirakenteen todellinen kuivuminen ja päällystettävyyspäätös edellyttävät aina rakenteesta tehtäviä kosteusmittauksia.

by 2020 Betonin kuivumisaika-arvio -ohjelma asennetaan paikallisesti normaalien Windows-ohjelmien tapaan.

by 2020 Betonin kuivumisaika-arvio ohjelmiston ennakkoversion käyttö päättyi 31.12.2020. Ohjelman uuden version pääset tilaamaan alla olevasta linkistä. Ohjelma lähetetään tilaajille viikon kuluessa tilauksesta, alkaen 04.01.2021.

Ohjelmiston hinnoittelu:

1 käyttäjä                  868 € / käyttäjä
2...5 käyttäjää 744 € / käyttäjä
6...10 käyttäjää 657 € / käyttäjä
11...15 käyttäjää 632 € / käyttäjä
16...25 käyttäjää 595 € / käyttäjä

Kysy tarjousta myös isommalle käyttäjämäärälle!

By jäsenalennus -10%.

​​​​​​​Hinnat sis. alv 24%. Jos saman vuoden aikana haluaa laajentaa käyttäjämäärää, jo maksettu osuus huomioidaan hinnassa. Erillistä ylläpitomaksua ei veloiteta vaan maksu on kertaluontoinen.

Tilaa ohjelma tästä »

by 2020 manuaali »

Asennusohje »

Kuivumisaika-arvio1 »

Kuivumisaika-arvio2 »

Päällystämisen riskiarvio »

Tallennus, mittaustulosten lisääminen ja raportointi »

by2020 Betonin kuivumisaika-arvio ohjelmisto on nyt saatavana myös opetuskäyttöön

by2020 Betonin kuivumisaika-arvio ohjelmasta on tehty oppilaitosversio, joka voidaan asentaa oppilaitosten tietokoneille ilman rajattua käyttäjämäärää. Oppilaitoslisenssin maksu on kertaluontoinen, se on voimassa toistaiseksi eikä erillistä ylläpitomaksua veloiteta. Oppilaitoslisenssin puitteissa kotiasennus oppilaiden koneille on sallittu. Kotiasennukset ovat voimassa vuoden kerrallaan ja lisenssien voimassaolo päättyy aina kunkin vuoden elokuun viimeisenä päivänä.

BY 2020 Betonin kuivumisaika-arvio ohjelman Oppilaitosversion käyttö kaupallisessa tarkoituksessa on kielletty. Ohjelmasta tulostettuihin raportteihin tulostuu teksti: ”Oppilaitosversio”. Oppilaitoslisenssin hinta on 2170 €. BY:n jäsenoppilaitokset saavat 10 % alennuksen. Lisenssi uudistetaan vuosittain elokuussa. Tänä keväänä ja kesänä ostetut lisenssit ovat voimassa elokuun 2023 loppuun.

By 2020 Betonin kuivumisaika-arvio ohjelmistolle palkinto

Rakennusfysiikka 2021 -seminaarissa jaettiin viidettä kertaa kosteusturvallisen rakentamisen palkinto, jolla halutaan korostaa rakennusaikaisen kosteudenhallinnan ja rakenteiden kosteusteknisen toimivuuden keskeistä roolia turvallisen, terveellisen ja pitkäikäisen rakennuksen toteutuksessa.

Kilpailun tavoitteena on nostaa esiin hyviä käytäntöjä, toteutustapoja ja tuotteita, joilla pyritään parantamaan rakennusten kosteusturvallisuutta. Kilpailu koskee sekä uudis- että korjausrakentamista.

Tänä vuonna Kosteusturvallisen rakentamisen palkinnon voitti Betoniyhdistyksen ”by2020 Betonin kuivumisaika-arvio”-ohjelma. Lue lisää ohjelmasta täältä »

Ohjelman fysikaalisesta laskennasta ja tietoteknisestä toteutuksesta ovat vastanneet Pauli Sekki Vahanen Rakennusfysiikka Oy:stä ja Pasi Marttila Paju Apps:stä. Betoniyhdistyksen lisäksi hanketta ovat rahoittaneet Betoniteollisuus ry ja Talonrakennusteollisuus ry.

Työn ohjausryhmään kuuluivat: Tarja Merikallio BY, Sami Niemi Vahanen Rakennusfysiikka Oy, Johanna Tikkanen BY, Ari Mantila Betoniteollisuus ry, Jani Kemppainen Talonrakennusteollisuus ry, Jari Lahtinen Lattian- ja seinänpäällysteliitto ry sekä Mirva Vuori BY.