BY:n ensimmäinen kokonaan verkossa itsenäisesti suoritettava koulutus eTiivistys on julkaistu. Kurssi käsittelee betonin oikeaoppista tiivistämistä.

Verkkokoulutuksenn voi suorittaa missä ja milloin vaan sillä edellytyksellä, että nettiyhteys on käytettävissä. Kurssi toimii myös mobiililaitteella. Koulutus ei ole webinaari eikä luentotallenne vaan se koostuu useista erityyppisistä, tätä koulutusta varten tehdyistä aineistoista ja tehtävistä. Kurssin lopussa on testi. Koulutuksen suorittaminen kestää noin 80 minuuttia ja suorituksesta saa todistuksen. Koulutuksen hinta on 40 euroa / henkilö.

BY:nkin aiempina vuosina osittain rahoittamissa tutkimushankkeissa Good Vibrations, Robust Air ja Compact Air selvitettiin laajasti nykyisten betonilaatujen tiivistämiseen liittyviä seikkoja. Tutkimustulosten selvittyä tunnistettiin tarve uuden tiedon jakamiselle. Koulutus on suunnattu erityisesti rakennusalan betonityöntekijöille ja toimihenkilöille, joiden tehtäviin kuuluvat valmisbetonirakenteiden valu ja tiivistys tai valujen suunnittelu ja valvonta.

Koulutuksessa käsitellään betonin tiivistämisen periaatteet, erilaisten rakenteiden valu- ja tiivistysmenetelmät sekä työturvallisuus ja suunnitelmallisuus betonoinnissa. Koulutuksen läpikäytyään henkilö tietää miksi betonia tiivistetään, tuntee tiivistyslaatuun vaikuttavat tekijät ja tunnistaa tarvittavat toimenpiteet ennen valua ja valupäivänä sekä tietää miten erilaisten rakenteiden tiivistys eroaa toisistaan. Kurssi on tällä hetkellä saatavana suomenkielisenä. Englanninkielinen versio on työn alla ja julkaistaan heti kun se on valmis.

Koulutuksen voi ostaa RATEKOn verkkokaupasta

Kurssi on oppilaitoksille maksuton. Oppilaitosten tilaukset osoitteesta: ekoulutukset@rateko.fi

Lue lisää koulutuksen sisällöstä

Lisää tiivistyksestä myös julkaisusta by73.

Kurkela, Anu

Koulutuskoordinaattori