Betoniohjelmat

Betoniyhdistyksellä on tällä hetkellä myynnissä kaksi betoniaiheista ohjelmaa. by 2020 Betonin kuivumisaika-arvio -ohjelmisto ja by 1026 betoniperheohjelma ja cusum.

by 2020 Betonin kuivumisaika-arvio on tarkoitettu rakennusprojektien kosteudenhallinnan suunnitteluun ohjaamaan betoni- ja päällystemateriaalivalintoja sekä työmaan aikataulutusta ja olosuhdehallintaa. Ohjelmalla voidaan tehdä betonirakenteiden kuivumisaika-arviota sekä päällystettävien rakenteiden riskiarviota. Ohjelman antaman arvion perusteella ei tule kuitenkaan tehdä päällystettävyyspäätöksiä. Betonirakenteen todellinen kuivuminen ja päällystettävyyspäätös edellyttävät aina rakenteesta tehtäviä kosteusmittauksia.

Lue lisää ja tilaa »

by 1026 betoniperheohjelma sisältää betoniperheisiin perustuvan betonin lujuuden vaatimustenmukaisuuden osoittamisen lisäksi vaihtoehtoisen kumulatiiviseen summaan (CUSUM) perustuvan menetelmän. Ohjelma on tarkoitettu sekä betonin valmistajille että opetuskäyttöön esimerkiksi oppilaitoksille.

Lue lisää ja tilaa »